fredag 9. september 2016

Hvilke bilder kan jeg legge ut på bloggen min?

Jeg tror på fagblogging i norskfaget og i og for seg i andre fag også. Fagblogging handler om at du skriver for å tenke høyt og for å bearbeide og for å dele dine tanker, innsikter og spørsmål med andre.. Mine elever blogger minst hver 14. dag om det vi holder på med i norskfaget. Blogging handler om å ikke bare passivt lese og konsumere, men selv være et aktivt subjekt. Det fine med bloggen er dessuten at vi kan bruke bilder og videoer slik som jeg gjør her.
Grunnleggende er når vi bruker bilder og videoer, at vi respekter opphavsretten.  Det er det jeg snakker om i denne videoen. Noen synes det er veldig kjekt at vi bruker deres bilder forutsatt at vi krediterer dem. Andre vil sende deg en saftig regning hvis de oppdager at du har brukt deres bilde uten å spørre om tillatelse.
Bruk av andres bilder from Leif Harboe on Vimeo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar