mandag 17. august 2015

Eksamensdatoer høsten 2015

Bildet er fra en liten by i Latvia, Sigulda, som jeg besøkte i sommer. Føler du at det å ta fatt på skole og studier kan sammenliknes med hive seg utfor i noe ukjent?
Velkommen i gang med studier høsten 2015. Du har kanskje planer om å ta norsk høsten 2015. Husk at påmeldingsfristen er midt i september, sjekk Privatistweb.no og velg ditt fylke.
Så har jeg sjekket opp eksamensdatoene.
Norsk for språklige minoriteter (eksamenskode NOR1049) har eksamen den 23. november
Hovedmålseksamen (NOR1211) er 24. november, og for dem som skal ta sidemål (NOR1212), er datoen mandag 30. november.
I mars la jeg ut eboka Norsk på 30 sider. Norsk er jo et omfattende fag, og det kan være vanskelig å få oversikt. I denne boka har jeg forsøkt å gi deg ganske kortfattet oversikt over viktige hovedpunkter i faget.
Kanskje er du privatist og skal opp i både muntlig og skriftlig?
Kanskje er du vanlig elev som føler at du drukner i et enormt pensum?
Da er boka nyttig for deg. Mange ønsker imidlertid å ha boka på papir, og jeg regner med at den vil være trykket og klar midt i september (om ikke før).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar