onsdag 5. mars 2014

Boka Norsk på 30 dager kan nå kjøpes!

Jeg har hatt en del forespørsler om bokprosjektet mitt, og er glad over å kunne si at boka 

Norsk på 30 dager. Hvordan lykkes med norsk i videregående skole 

nå kan kjøpes. Prisen er satt lav, slik at den ikke skal være en hindring for noen.  Jeg har jobbet lenge i forhold til både elever og privatister, og forsøker å komme med råd og tips i forhold til det de fleste lurer på, spesielt de som jobber uten tilgang på veiledning. Eksempel på spørsmål er: Må jeg som er privatist ha fordypningsemne? Hva er en god problemstilling? Hva vil det si å drøfte? Hvordan foregår muntlig eksamen? Hvordan stå på nynorsk-(sidemåls-)eksamen? Hvordan skal jeg huske alt som er viktig? Hvem får fritak fra sidemål? Kan jeg klage? Hvorfor gjør noen det alltid godt til eksamener, mens andre gjør det middels eller til og med ofte ganske dårlig?

I boka finner du blant annet en "30-dagers plan" der jeg har tatt for meg læreplanmålene. Ut i fra dem har jeg laget en plan som skal ta deg gjennom det viktigste i løpet av 30 dager. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar